zondag 10 oktober 2010

Feesten en partijen

Ik heb al een hele tijd niets geschreven op mijn weblog, hoewel er van alles gebeurd is. Misschien juist wel omdat er van alles gebeurd is: ik heb het gewoon te druk gehad! Augustus viel nog wel mee, maar ik heb in september meer feesten gehad dan ik gewoonlijk in een jaar heb: twee bruiloften en een groot feest van mijn zusje en haar gezin. Zij waren met z'n vijven 100 jaar, en dat was beslist een feest waard! Het werd een groot feest met lekker eten, mooi weer en een speeltuin. Wat wil een mens nog meer?

De twee bruiloften waren zo verschillend als bruiloften maar kunnen zijn: de ene een verrassingsbruiloft in de eigen achtertuin waarbij veel gasten van tevoren niet wisten dat het om een bruiloft ging, de andere in een oud gemeentehuis en een villa en met alle gasten in hun nette kleren. Ondanks de verschillen waren het allebei leuke, feestelijke bruiloften met (verrassend genoeg) veel zon. Het weer was een verrassing, want in de dagen eromheen was het af en toe echt noodweer!

Verder had ik ook nog wat kleinere feestjes, zoals een heel gezellig etentje ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van een collega. Alles bij elkaar voelde de maand druk en vol aan. Alle feestjes waren leuk, maar toch ben ik erg blij dat het dit weekend even rustig is... Ik heb dat af en toe nodig om weer op adem te komen. Om eerlijk te zijn zou ik nog een stil weekend nodig hebben om ook mijn achterstallige huishoudwerk weer bij te werken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik heb pas nu, op zondagavond, het gevoel dat ik helemaal uitgerust ben en weer zin heb om dingen te gaan doen. Andere mensen ontspannen door hun sociale contacten, maar ik heb na een tijdje het gevoel dat ik niet meer aan ontspanning toekom: van werk naar feest naar werk naar feest... Ik houd dat niet zo lang vol. Met meer dan één sociale verplichting in een weekend is het nog erger: dan is de lol er voor mij eigenlijk al af en wordt het puur stress.

Maar laat ik het nu ook weer niet te dramatisch maken: ik heb het op alle feesten uitstekend naar mijn zin gehad. Ik heb mensen gesproken die ik niet zo vaak spreek, ik heb lekker gegeten en ik heb genoten van de feestelijke sfeer. En ik ben natuurlijk heel blij dat ik door al die mensen uitgenodigd word om hun feest mee te vieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten