zondag 16 mei 2010

Fietsen

Ik ben vandaag op de fiets van Delft naar De Lier en terug gefietst. Dat stelt niet zoveel voor: vroeger fietste ik voor school iedere dag op en neer van De Lier naar Delft. Maar ik fiets nu niet meer zo veel, en het is net of de afstand dan steeds langer gaan lijken. Je krijgt het gevoel dat het een onmogelijke opgave is om dat hele eind te fietsen, en het lijkt een beter idee om maar met de bus te gaan. Stom, want het is iets meer dan een half uur fietsen, en met de bus kost het zeker zoveel tijd: tien minuten lopen naar de bushalte, een tijdje wachten bij de bushalte, 20 minuten in de bus en dan nog lopen vanaf de bushalte. Op de fiets ben je er dan ook, en dan ben je lekker uitgewaaid. Zoals wel vaker denk ik ook nu weer, dat ik beslist meer moet gaan fietsen, want het is heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten