zondag 23 mei 2010

Zomaar een liedje

Soms hoor ik ineens een liedje op de radio dat indruk op me maakt. Vaak is het maar een enkele regel of een refrein en vaak heb ik geen idee hoe het hele liedje heet of wie het zingt. Een stukje tekst dat ik al vaker gehoord had is:
Feel the rain on your skin.
No one else can feel it for you,
Only you can let it in.
No one else, no one else
Can speak the words on your lips.
Het is mooi, omdat het beschrijft hoe ervaringen heel persoonlijk zijn: je kunt iets niet voor iemand anders ervaren en iemand anders kan dat ook niet voor jou. Het is ook mooi, omdat de ervaringen in de tekst zulke gewone dingen zijn: regen op je huid, woorden op je lippen. Ik ben zelf nooit zo enthousiast over regen, maar voelde pas wel heel bewust de zon op mijn huid. En ik hoorde in de afgelopen week ook vaak allerlei vogels zingen: iets waar je vanzelf blij van wordt.

Ik ben er nu achter dat het liedje van Natasha Bedingfield is en "Unwritten" heet. Mooie tekst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten